26/10/12

ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΗΡΙΑΛ - Η ΒΑΡΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ!

Σύμφωνα με την αγγλόφωνη έκδοση της τουρκικής εφημερίδας H­rriyet η Τουρκία κέρδισε πάνω από 60 εκατ. δολάρια από την εξαγωγή τουρκικών σίριαλ μόνο για το έτος 2011. Ο Φιράτ Γκιουλγκέν, διευθύνων σύμβουλος της Calinos Holding που δραστηριοποιείται στη διανομή του 80% των συνολικών τηλεοπτικών εξαγωγών της Τουρκίας, είχε αναφέρει στην ίδια εφημερίδα ότι η τιμή εξαγωγής ενός επεισοδίου ξεκινάει από 500 δολάρια και φτάνει τις 15.000 δολάρια. Ολα αυτά πέρυσι. Γιατί φέτος το θέμα πήρε πιο επίσημο χαρακτήρα.

Πρόσφατα ο Τούρκος υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Αμπντουραχμάν Aρισί ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να προωθήσει δωρεάν τουρκικές σειρές σε χώρες του εξωτερικού, εντάσσοντας την ενέργεια αυτή στο γενικότερο πλαίσιο προώθησης της Τουρκίας στο εξωτερικό. Οπως ισχυρίστηκε, «με τις σειρές αυτές μπορούμε να μπούμε σε κάθε σπίτι και να διαδώσουμε την τουρκική κουλτούρα», ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην αύξηση του αριθμού των τουριστών που επισκέπτονται αξιοθέατα της χώρας αφού πρώτα παρακολούθησαν κάποια σειρά.

Μάλιστα σε μία από τις τελευταίες του ομιλίες ο Τούρκος υπουργός επιβεβαίωσε ότι «η Τουρκία έχει υπογράψει συμφωνίες με επτά εταιρείες που προωθούν τηλεοπτικές σειρές, ταινίες και ντοκιμαντέρ σε όλο τον κόσμο». Στόχος είναι να αυξηθούν τα έσοδα από 60 εκατ. δολάρια το έτος σε 100 εκατ. δολάρια. «Ο “Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής” συγκαταλέγεται στις πιο δημοφιλείς σαπουνόπερες μεταξύ αυτών που εξάγονται και η κυβέρνηση θα επιθυμούσε να φτάσει και στο Κιργιζιστάν», είπε ο υπουργός κατά τη διάρκεια της ίδιας ομιλίας.

Είναι αυτονόητο πως η Ελλάδα δεν μπορεί να αναπτύξει εξαγωγική τηλεοπτική βιομηχανία, όμως το τραγικό είναι ότι σήμερα δεν μπορεί καν να καλύψει τις ανάγκες της εσωτερικής αγοράς με εγχώρια τηλεοπτικά προϊόντα.

Ετσι αρκετοί σταθμοί καταφεύγουν στις τουρκικές σαπουνόπερες, που προσφέρονται όχι ακόμα δωρεάν αλλά σε συμφέρουσα τιμή. Απολίτικες οι περισσότερες, φτάνουν καθημερινά σε εκατομμύρια ελληνικά σπίτια, όμως διαπιστώνουμε ότι ο σαφής εξαγωγικός προσανατολισμός της τουρκικής τηλεοπτικής βιομηχανίας δεν είναι πολιτικά ουδέτερος.
Tης Ηλιανας Σουσωνη-kathimerini

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου